۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۹۳۷۷۶
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

لایحه CFT سند بردگی ملت ایران است|با تصویب CFT حق تحفظ نخواهیم داشت

لایحه CFT سند بردگی ملت ایران است|با تصویب CFT حق تحفظ نخواهیم داشت
مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با بیان این که با تصویب CFT «حق تحفظ» نخواهیم داشت، گفت: لایحه CFT سند بردگی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه ظهر امروز در نشست بررسی کنوانسیون های بین المللی که در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به آیه نفی سبیل گفت: برخی تصمیم دارند در هفته آینده کنوانسیونی را تصویب کنند که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بارها بر غیر اسلامی بودن و ضد اسلامی بودن آن تأکید کرده اند.

وی با بیان این که بر اساس اظهار نظرات کارشناسان، لایحه CFT سند بردگی ملت ایران است، اظهار داشت: برخی افراد علیرغم آن که آسیب های این کنوانسیون را می دانند، می خواهند در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این سند بردگی را امضا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی سند 2030 را نخستین حلقه کنوانسیون های استکباری دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سند 2030 را یکی از حلقه های منظومه کلی استکبار معرفی کرده اند؛ امروز دشمن سایر حلقه های استکباری را نیز دانه دانه به میدان می آورد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه به روند تصویب لوایح FATF اشاره کرد و با بیان این که شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT اشکالات متعددی وارد کرده و آن را ضد اسلامی و ضد قانون اساسی خوانده است، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی برخی از اشکالاتی که شورای نگهبان به لایحه CFT وارد کرده بود را اصلاح کرد، اما برخی اشکالات را نمی تواند اصلاح کند، زیرا روح این کنوانسیون خراب بوده و قابل اصلاح نیست؛ از این رو مجلس لایحه CFT را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد و احتمالاً شنبه هفته آینده دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام  والمسلمین زمانی ادامه داد: پیشبینی ها حاکی از آن است که برخی افراد با همدیگر هماهنگ شده اند تا این لایحه را تصویب کنند.

وی به تبیین دیدگاه رهبر معظم انقلاب در رابطه با کنوانسیون های بین المللی پرداخت و عنوان کرد: ایشان فرمودند «نکاتی را درباره قانون گذاری عرض می کنم، گاهی اوقات قانون تصویب شده خلاف مصالح کشور است که حالا قاعدتاً این عمداً در مجلس صورت نمی گیرد، همینجا اشاره می کنم به کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی، ببینید این معاهدات بین المللی که به آن لغت فرنگی گفته می شود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه ای پخت و پز می شود که اطراف قضیه از باب مثال آن 100 کشور یا 150 کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آتش پخت و پز اولیه ندارند؛  یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه های هیأت های فکری شان به قول خودشان در اتاق فکرشان می نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کرده اند یک چیزی را پخت و پز می کنند، بعد این را به وسیله دولت هایی که همسوی با آن ها هستند یا مرعوب آن ها هستند یا دنباله رو آن ها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود مثل جمهوری اسلامی ایران که بگوید من این معاهده بین المللی را قبول ندارم سرش می ریزند که آقا 120 کشور، 150 کشور، 200 کشور این را قبول کرده اند، شما چطور قبول نمی کنید؟ کنوانسیون ها غالباً اینجور است».

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند «بعضی از این معاهدات بین المللی و کنوانسیون ها مواد مفیدی دارند، خیلی خوب اشکالی ندارد، بنده هم در مورد همین چیزهایی که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر گفتم مجلس مستقلاً خودش قانون بگذارد؛ فرض کنید موضوع مبارزه با تروریسم یا پول شویی است، مجلس شورای اسلامی یک مجلس رشید، عاقل و بالغی است و پشتوانه های کاری خیلی خوبی هم دارد، بنشینند یک قانون بگذارند که این قانون، قانون مبارزه با پول شویی است؛ هیچ اشکالی ندارد خود مجلس قانون وضع کند، شرایط زیادی هم ندارد، خود شما می خواهید این کار را بکنید، این مهم است، هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی دانیم ته آن چیست یا حتی می دانیم که مشکلاتی دارد، بخاطر آن جهات مثبت و جنبه های مثبت قبول کنیم».

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تأکید کرد: مقصود از قانون مبارزه با پول شویی آن است که باید جلوی کشورهایی که برای تقویت قدرت و حرکت های نظامی پول رد و بدل می کنند گرفته شود، زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی از این کار به تأمین مالی تروریسم یاد می کنند، در حالی که ما از این کار به عنوان تقویت نهضت های آزادی بخش نام می بریم.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه سند 2030 اشاره کرد و گفت: نظر رهبری در زمینه معاهدات و کنوانسیون های بین المللی کاملاً صریح و واضح است و نباید عده ای آن را به تأویل برده و توجیه غلط کند.

وی با اشاره به این که با تصویب CFT «حق تحفظ» نخواهیم داشت، افزود: بر اساس بندهای مختلف کنوانسیون CFT دولت و بانک های کشور موظف هستند همه اسناد مالی کشور را در اختیار غرب قرار دهند و اگر این کار را نکنند مجازات می شوند؛ ما نمی توانیم حق تحفظ داشته باشیم، زیرا مفاهیم به کار برده شده در این کنوانسیون از سوی غرب معنا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان و توجه نکردن آن ها به مطالبات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از مسؤولان کشور در 19 آذرماه گفت «این اشکال کار ما است، فرصت ها را می سوزانیم و هدر می دهیم؛ اکنون می‌خواهیم با بانک های خارجی کار کنیم. بدون کار کردن با بانک های خارجی اقتصاد ما حل می‌شود، اما با 20 درصد گران‌تر؛ یعنی شما جنس را وارد می کنید از این صرافی به آن صرافی، نهایتا 20 درصد گران‌تر به دست مصرف کننده می‌رسد. اگر می‌گویید FATF باشد یا نباشد، یک نفر نمی آید بگوید اگر باشد 20 درصد ارزان‌تر کارها انجام می‌شود و اگر نباشد 20 درصد گران‌تر. آن کسی که شعار می‌دهد بیاید هزینه‌اش را پرداخت کند. نمی‌شود که یک نفر در کشور شعار دهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند».

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه اظهار داشت: وی در ادامه گفته است «می‌گویند برجام باشد یا نباشد. ترجمه کنید یعنی چه؟ برجام باشد یعنی چه؟ برجام نباشد یعنی چه؟ بگویید بودن چقدر سود دارد و نبودن آن چقدر ضرر؟ از مردم سوال کنید. از مردم سوال کنید که شما می خواهید زندگی کنید آیا آن را ارزان می خواهید یا گران؛ مگر می‌شود در دنیای امروز با بانک های خارجی کار نکنیم؟ یک نفر از یک گوشه‌ای که نمی دانیم این تفکر مال کجاست کجاست مردم را تحریک می‌کند که اگر FATF امضا شود و یا با گروه اقدام مالی کار کنیم، اسلام از دست می‌رود. ای کاش اسلام را می‌فهمیدید، بعد می‌گفتید اسلام از دست می‌رود»./841/پ202/ق

ارسال نظرات